De antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze producten hebben we hier onder voor je op een rij gezet. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
Algemeen
Hoe kan ik jullie het beste bereiken?
Je kunt ons bereiken door het contactformulier op de contactpagina in te vullen of te bellen met 0228 785883.
Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 09:00 uur tot 17:30 uur en op zondagen van 11:00 uur tot 17:00 uur.
U kunt ook onze producten bekijken in onze showroom. Onze showroom is gevestigd op het adres: Industrieweg 7, 1613 KT Grootebroek. U kunt voor de deur gratis parkeren.
Onze showroom is geopend op: Maandag t/m zaterdag van 09:00 uur tot 17:30 uur en op zondagen van 11:00 uur tot 17:00 uur.
Levering
Hoe lang is de levertijd?
We hebben veel producten die direct uit voorraad leverbaar zijn. Dan kunnen wij het product binnen 1-2 weken leveren. Mocht het product niet uit voorraad leverbaar zijn dan staat er bij het artikel aangegeven vanaf welke datum deze weer op voorraad is.
Let op! *Levertijden zijn verwachte levertijden, kunnen mogelijk afwijken. Voor bezorgingen in België, hou rekening met mogelijk een extra week levertijd.
De levertijden aangegeven op de website zijn altijd verwachtingen en die proberen we altijd zoveel mogelijk aan te houden. In deze levertijden proberen wij natuurlijk al deze factoren door te rekenen, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.
Wat zijn de bezorgkosten?
Dit verschilt per product, bij ieder product wordt aangegeven wat de bezorgkosten per artikel zijn in de checkout.
Bezorgkosten worden op basis van gewicht berekend. Hoe meer meubels, hoe meer verzendkosten. Echter is het wel vaak zo dat hoe meer meubels, hoe minder snel de bezorgkosten mee zullen stijgen. Het is dan per slot van rekening wel een rit, maar er is nog steeds ruimte in de bakwagen ingenomen en de bakwagen is ook zwaarder.
Bij het afrekenen van de bestelling worden de transportkosten automatisch berekend bij de checkout.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Onze vervoerder levert de meubels via een eenmans levering tot aan de eerste drempel mits de locatie goed bereikbaar is. In de praktijk betekent dit dat de bezorger met een karretje over een goed verhard pad bij de eerste deur moet kunnen komen (zonder obstakels) Indien mogelijk plaatsen zij het artikel verpakt in de gang.
Ben je woonachtig in een flatgebouw, of appartementen complex en is er een een lift aanwezig in het gebouw waar de producten goed inpassen dan levert de vervoerder af tot in de gang.
Indien je woonachtig bent op een verdieping zonder lift dan levert de vervoerder tot de eerste deur.
Worden de meubelen gemonteerd?
De meubelen worden niet gemonteerd. Er zijn een aantal meubelen die volledig gemonteerd geleverd worden en een aantal bestaan uit een bouwpakket. De klant dient de meubelen zelf uit te pakken en op de gewenste plek te plaatsen.
Wanneer en op welk tijdstip wordt mijn bestelling geleverd?
Onze vervoerder neemt telefonisch contact met je op om een afspraak voor levering te maken, zij spreken een dag en tijdsblok van maximaal 3 uur af.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
De meubels worden bij je thuis bezorgd, je kan de meubels niet ophalen.
Als ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden, wordt het dan samen of apart geleverd?
De bestellingen worden zoveel mogelijk compleet geleverd om het milieu te helpen en u in één keer tevreden te stellen.
Mochten de producten verschillen van levertijden en zitten hier enkele weken tussen, dan is het mogelijk om een splitlevering in te zetten.
Het kan voorkomen dat als de transporteur in de buurt is en extra service wilt verlenen door de order al voor een gedeelte te leveren. Voor het naleveren van meubelen zullen geen extra verzendkosten worden berekend.
Houden jullie artikelen vast?
Mocht er een meubel zijn die u besteld heeft op voorraad zijn, maar u wilt deze tegelijkertijd geleverd hebben met de overige bestelde meubels die niet op voorraad zijn of wilt u een voorradig meubel later laten bezorgen, dan houden wij het voorradige meubel niet vast. Dit doen wij zodat andere klanten die hetzelfde meubel besteld hebben en deze direct willen ontvangen niet lang op hun bestelling moeten wachten. Het kan hierdoor mogelijk zijn dat het meubel langer op zich kan laten wachten. Dit geldt ook voor orders die op afroep staan. Heeft u een richtdatum of een maand dan kunnen wij dat bij uw bestelling noteren zodat dit makkelijker te plannen is met de binnenstromende voorraad.
Kan ik een uitgestelde levering aanvragen?
Jazeker! Wij koppelen uw bestelde product(en) aan een container die in de beoogde periode binnenkomt. Mocht u bijvoorbeeld een voorradig product pas over 3 maanden geleverd willen hebben, dan bestellen wij het desbetreffende product voor de container die tegen die tijd binnenkomt.
Bezorgen jullie in heel Nederland, Duitsland en België?
Wij bezorgen door heel Nederland op de Waddeneilanden na. In het geval dat levering op één van de Nederlandse Waddeneilanden nodig blijkt te zijn. (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog) worden er extra leverkosten in rekening gebracht.
Voor België bezorgen wij enkel alleen in Vlaanderen. Naar Duitsland bezorgen wij echter alleen in het grensgebied met Nederland. Wij streven er altijd naar de orders in België en Duitsland binnen de 14 dagen te leveren. Helaas kan dit enkel nog wel eens langer duren. Wij doen onze uiterste best alle meubelen zo snel mogelijk bij u te krijgen.
Betaling
Wanneer en hoe moet ik betalen?
Bij het plaatsen van de bestelling via de website kunt u bij het afrekenen keuze maak uit vijf verschillende betaalmethodes. Waaronder ook betalen bij aflevering. Het is dan mogelijk om per pin of contant te betalen bij levering.
Hoeveel moet ik betalen?
Tijdens het bestelproces op de website is in het winkelmandje te zien wat de kosten zijn van je bestelling. Je ontvangt ook een orderbevestiging per e-mail met daarin het totaalbedrag van de bestelling.
Is het mogelijk om korting te krijgen?
Nee, het is niet mogelijk om korting te krijgen. Ook niet bij het bestellen van meerdere producten. Onze prijzen zijn dusdanig scherp geprijsd dat er geen extra kortingen verleend kunnen worden.
Hoelang duurt het voordat ik een compensatie/retourbedrag zal ontvangen?
Is uw bestelling niet naar wens en wilt u deze retourneren? Dat kan. Na aanmelding van uw retour zullen wij het retourbedrag exclusief de retourkosten binnen 14 dagen terugstorten.
Zie voor meer informatie de pagina Retouren op onze website.
Ook als u, om wat voor reden dan ook, recht heeft op een compensatie, zullen wij binnen 14 dagen na het vaststellen hiervan het juiste bedrag terugstorten.
Garantie en service
Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Hiervoor zult u contact moeten opnemen met de service afdeling. Zij zullen dan in overleg met u op zoek gaan naar de juiste oplossing.
Zij zijn te bereiken per mail; dit kunt u sturen naar: service@demeubelimporteur.nl
Graag ontvangen zij de onderstaande gegevens:
Naam
Ordernummer
Foto van de schade/ het probleem
Foto van etiket op (beide) dozen
Foto van kleine witte stickertje op het uitgepakte meubel (bij tafels aan onderkant blad, bij (buffet-)kasten aan de achterkant, etc.)
Heb je ergens anders een klacht over? Breng deze dan onder onze aandacht door te bellen met 0228-785 883 of mail naar info@demeubelimporteur.nl
Als ik een product afhaal en service nodig heb, wordt dat dan bezorgd of moet ik dat ophalen?
De benodigde service wordt bij u bezorgd; dit hoeft dus niet te worden opgehaald bij het magazijn.
Wat als ik mijn meubel zelf ga exporteren?
Gaat u de meubelen zelf exporteren naar bijvoorbeeld een vakantiewoning in het buitenland dan adviseren wij u de meubelen vooraf te controleren. Mocht er na het exporteren schade of gebreken geconstateerd worden op het meubel kunnen wij hier geen garantie voor verlenen.
Leveren jullie garantie op de werking van het hout & houtworm?
Wij leveren geen garantie op de werking van het hout. Dit komt doordat het een natuurlijke eigenschap is die niet is aan te passen of weg te nemen.
Daarbij hebben wij geen inzicht in welke omgeving onze meubels terecht komen. Als de omgeving waarin, bijvoorbeeld een tafel, te vochtig is, kan het hout gaan werken en losspringen op de lijmnaden of kromtrekken. Als de omgeving te droog is, kunnen er scheuren of splinters in het meubel ontstaan.
Garantie geven op de werking van het hout is dus erg gecompliceerd en onmogelijk. Daarom bieden wij, net zoals vele anderen, dit niet aan.
Als u meer wilt weten over de mogelijke werking van mangohout, scroll dan nog even door en lees de stukjes onder het kopje "Eigenschappen mangohout"!
Op houtworm kunnen wij garantie leveren wanneer dit fenomeen direct bij ons wordt gemeld wanneer het meubel is geleverd. Het is namelijk een mogelijkheid dat er al bij levering kleine gaatjes en zaagsel zijn te zien. Wordt het gemeld binnen een maand, dan gaan we natuurlijk nog kijken wat we voor u kunnen betekenen.
Komt u later pas deze gaatjes of zaagsel tegen? Dan kunnen wij helaas niet traceren waar de houtworm vandaan komt; uit India (herkomstland van onze meubels) of dat het kevertje zelf uw huis is binnengevlogen.
Het is dus erg belangrijk het direct te melden wanneer u zaagsel en kleine gaatjes tegenkomt in het meubel.
Het is erg lastig om garantie te geven op natuurlijke proces, zoals werking van het hout, en op natuurlijke beestjes, zoals houtworm. Dit is voor ons namelijk onmacht. Al zouden wij natuurlijk wel erg graag invloed op deze factoren willen hebben!
Wanneer wij geen garantie kunnen geven, staan wij u natuurlijk bij met zo goed mogelijk advies of handige tips!
Gaat u een meubel door middel van een verbouwing of verhuizing later gebruiken/openmaken? Dan raden wij aan het meubel van te voren te controleren! Een klant heeft verder altijd het recht om binnen de twee maanden een melding te maken van een eventueel verkeerd geleverd product of schade.
Leveren jullie garantie op de gebruikssporen van de meubelen?
Onze meubelen kunnen gebruikssporen gaan vertonen. Wij bieden geen garantie op deze gebruikssporen. Heeft u verdere vragen over ons garantiebeleid neem gerust contact op met de klantenservice.
Onderhoud
Zijn de meubels behandeld?
Al onze producten zijn voorzien van een afwerking waardoor je de meubels eenvoudig met een vochtige doek en niet agressief schoonmaakmiddel kunt afnemen. De tafel hoeft niet bij aankomst weer behandeld te worden of dergelijken.
Kan ik de meubels zelf behandelen?
Je kunt de meubels een beschermende laag bieden met bijenwas, dit kun je kopen bij een drogisterij, bouwmarkt of online. Echter is dit pas nodig na ongeveer 5-6 jaar van intensief gebruik. De laag blijft er lang op en beschermt goed. De tafel zal na een aantal jaren wat doffer uitslaan, dan kan er een nieuwe laag bijenwas overheen.
De tafel is dus erg makkelijk! Bescherming door de waslaag (geen vocht, vuiligheid of kringen) en af te nemen met een lichtvochtige doek! Herhaaldelijke behandeling is ook niet nodig.
Mijn meubel is wit uitgeslagen wat nu?
De meubelen kunnen witte vlekken vertonen. Dit kan voorkomen bij het zwart behandeld mangohout. Dit is namelijk afkomstig van het zoute water.
Doordat de meubelen per containers verscheept worden en de containers niet geheel luchtdicht zijn wil er nog wel eens water bij komen. De meubelen zijn hier tegen beschermd met een speciaal goedje. Door de reactie van dit middel en zeezout slaan de meubelen wit uit. Dit is meestal met een reinigingsmiddel weg te poetsen of door een onderhoudsset te gebruiken. Deze kunnen wij u kosteloos opsturen.
Eigenschappen mangohout
Wat voor uitstraling en kleur heeft mangohout?
Mangohout staat bekend om een rustieke uitstraling. Mangohout is een exotische houtsoort. Dit betekent dat er een warme gloed en ook bruine gloed is terug te vinden in het hout. Iedere plank heeft zijn eigen uitstraling. Dit maakt elk meubel uniek!
Elke plank kan natuurlijk wel een afwijking vertonen. Niks in de natuur is natuurlijk helemaal perfect en hetzelfde. De planken kunnen wat donkerder of lichter uitslaan, knoesten en 'kopscheurtjes' bevatten of andere oneffenheden en afwijkingen vertonen. Helaas kunnen wij hier geen verandering in brengen, gezien het een natuurproduct is en wij niks aan de natuur kunnen aanpassen.
Wat zijn de kenmerken van mangohout?
Onze meubels zijn gemaakt van mangohout. In de meubels zijn glooiingen en de welbekende zaagsporen terug te vinden. De glooiingen komen voornamelijk voor in de tafelbladen. Bij de productie van de tafelbladen probeert men de natuurlijke vorm zoveel mogelijk in stand te houden. Hierdoor krijgt de tafel een speels en een natuurlijk karakter. In het tafelblad zijn ook de zaagsporen terug te vinden. Dit zijn de zaagsneden verdeeld over de planken. Deze worden in het tafelblad gelaten om de tafel een robuuste uitstraling te geven.
De zwarte meubelen worden gezandstraald. Dit maakt het blad erg robuust en stoer! Het blad kan hierdoor wat ruwer zijn. De natuurlijke eigenschappen zullen in de planken terug te vinden zijn. Denk hierbij aan de knoesten of groeven in de planken.
Tevens kunt u in het hout zwarte of gele ''vlekken'' tegen komen. Dit is afkomstig van de schimmels en bacteriën die in de houten planken leven. Dit is niet tegen te gaan en kan/zal altijd voorkomen in de houten planken. Wel geeft dit juist extra karakter aan de houten planken.
Kan mijn meubel gaan werken?
Hout is een hygroscopisch materiaal en kan hierdoor gaan werken. Hierdoor kan een meubel mogelijke kromtrekkingen, schotelen, splinters, scheurtjes of uitvallende knoesten vertonen. Dit hoort echter bij een houten meubel.
Als een meubel op kort termijn is gaan werken kan dit duiden op een onjuiste luchtvochtigheid in huis.
Hoe worden deze meubelen gemaakt?
Al onze meubels worden handgemaakt in India. Elk meubel is dus uniek en heeft een eigen karakter. Zowel het hout als het staal zijn echte ambachtsproducten.
Daarbij wordt er natuurlijk rekening mee gehouden dat het meubel een industrieel meubel is. Dit betekent dat de meubels allemaal een eigen onderscheiding hebben. Het moet natuurlijk stoer, robuust en krachtig zijn.
Dit houdt ook in dat niet elk meubel haaks en perfect is en het dus niet altijd helemaal netjes met, bijvoorbeeld, het stalen frame aansluit. Afmetingen en geometrische kunnen daarom ook op enkele millimeters afwijken
Overige vragen
Hebben jullie ook een showroom?
Ja, je kunt onze producten bekijken in onze showroom. Onze showroom is gevestigd op het adres: Industrieweg 7, 1613 KT Grootebroek. U kunt voor de deur gratis parkeren.
De actuele openingstijden van onze showroom vindt u op onze contactpagina.
Is maatwerk mogelijk?
Helaas is er bij ons geen mogelijkheid tot het leveren van maatwerk.